Online kopen van meubels

Uit nieuwe gegevens van Paymentsense blijkt dat kleine woningwinkels in 2020 veel meer terugbetalingen (refunds) aan klanten deden dan andere soort bedrijven. Woningwinkels (online) betaalden in 2020 gemiddeld £ 12.000 (13.400 euro) terug aan haar klanten (refunds).

Vóór de pandemie uitbrak werd er elk jaar een enorme £ 7 miljard aan aankopen terug betaald aan klanten.
Dit bedrag gaat tijdens de pandemie zeker stijgen.

In 2020 daalde het gebruik van contant geld met -60%.
De acceptatie van Buy Now Pay Later (BNPL) groeide met + 39% en zal naar verwachting verdubbelen tegen 2023, zegt Paymentsense.

Risico’s kleine bedrijven

Kleine online bedrijven lopen het grootste risico op frauduleuze terugbetalingen: gemiddeld £ 1000 (1.114 euro) per maand.
Dit zegt het fintech-bedrijf, dat zijn eigen gegevens van meer dan 80.000 bedrijven in het VK analyseerde.
Doel van de analyse was om erachter te komen welke industrieën en steden in het VK de meeste transacties aan hun klanten hebben terug betaald.

Jon Knott, hoofd klantinzichten bij Paymentsense, zegt:
“Nu de pandemie nog steeds de toegang tot winkelstraten beperkt, zijn consumenten massaal overgestapt op online winkelen. Met deze stijging van het aantal online kopers hebben we natuurlijk ook meer refunds gezien.
Om het voor de klant makkelijk te maken hebben veel e-commerce retailers hun retourproces eenvoudiger gemaakt:
via koeriers, aflever- en servicepunten en aanmelden voor “Nu kopen, Betaal later-schema’s”.
Het is dus goed mogelijk dat kopers meer en makkelijke kopen.
Zeker als ze weten dat ze artikelen met een klik op de knop kunnen terugsturen.”

Valkuilen online winkelen

Terugbetalingen in de meest brede zin van het woord zijn echter niet zonder valkuilen voor kopers.
Kopers moeten zich ervan bewust zijn dat teruggaven niet meteen worden verwerkt en gestort. Daar kan best wel eens maanden overheen gaan.
Het is dus altijd de moeite waard om voordat je een aankoop doet, goed het teruggave beleid van de meubelwinkel te lezen en te kijken bij welke branche organisatie de meubelwinkel is aangesloten.

Bijvoorbeeld een CBW-erkende winkel
CBW-erkende woonwinkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels. CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met drie garanties:
1 – Tenminste 2 jaar garantie op je aankoop
2 – Een nette aanbetalingsregeling*
3 – Onpartijdige geschilafhandeling

Hiermee voorkom je ook dat je bij een retournering van je meubels met ongewenste vouchers wordt geconfronteerd.

De Meubelreiniger kan meubelwinkels ondersteunen met hun service naar haar klanten.
De klant met een probleem (vlek, vuil, inzakken kussens, ed) is beter gebaat met en goed advies dan de aanschaf van een spuitbus.
Heb je een meubelwinkel en wil je kennis maken met de diensten van de Meubelreiniger?
Neem dan gewoon even contact met ons op.

Scroll naar top